Header Ads

MARVEL'S DAREDEVİL: 2. SEZON 3. BÖLÜM İNCELEME




MARVEL'S DAREDEVIL: "NEW YORK'S FINEST" İNCELEMESİ


Uyarı: Bu incelemede spoiler bulunmaktadır. Lütfen yorumlarda bir sonraki bölümler hakkında spoiler vermeyin.


************************************************************************

Punisher açıklandığından beri herkesin kafasında "acaba çatıdaki sahneyi yapacaklar mı?" sorusu vardı. Merak ve heyecan içerisinde bu sahneyi bekleyerek 2 bölümü geride bıraktık. Dizi bizi çok bekletmedi, 3. bölümde çat diye çatı sahnesini karşımıza çıkarttı.

Açıkçası çizgi roman ile çok içli dışlı olmayan bir diziden bu sahneyi layıkıyla yapmasını beklemiyordum. Çok çok ÇOK hoşuma gitti. Garth Ennis'in yazdığı "The Choice" hikayesinden bahsediyorum tabii ki. Neredeyse her şeyi birebir yapmışlar. Tek farkı Punisher'ın ses cihazı kullanıp Daredevil'ı etkisiz hale getirmemesiydi. Onun yerine ilk bölümdeki vurulma sahnesi ile alakalı bir şekilde beyin sarsıntısı eklemişler. Güzel olmuş bence, çatı sahnesinde itiraz edebileceğim hiçbir şey yok. Punisher'ın hikayesini çok güzel açıklıyorlar, derinlere iniyorlar. Keza Daredevil'ın da suçluları öldürme konusuna nasıl baktığını da başarıyla aktarıyorlar bizlere.


Grotto'nun tam bir pislik çıkması ve onun üzerinden Daredevil'ın hissettikleri izleyenleri de ikileme sokuyor. Şahsen ben ilk 2 bölümde Grotto'nun kurtarılabilir, bir şans daha hak eden biri olduğunu düşünüyordum. Punisher'ın anlattıklarından sonra neredeyse gidip kendi ellerimle hapishaneye atacaktım adamı. Daredevil'ın en sevdiğim yanı insan psikolojisini iyi işlemeleri. Bir konu üzerinde iki farklı düşünceyi harika veriyorlar ve her şeyi açıklamıyorlar. İzleyenlerin bazı parçaları birleştirmesi gerekiyor. Mesela Vietnam gazisi amca çatıya çıktığında Punisher onu gerçekten vuracak mıydı yoksa blörf mü yapıyordu? Bunu bize açıklamadı dizi. Punisher'ı zaten çok net şekilde sunmadı bizlere. Çizgi roman okumayanlar oldukça ikilemde kalmıştır bu adam iyi mi kötü mü ya da manyak mı diye.

Herkes Daredevil'ın Dogs çetesini dövmesini ve Punisher'ı kurtarmasını çok beğenmiş. Benim o kadar hoşuma gittiğini söyleyemem. Yine tek çekim sahnelerden oluşan bir sekanstı tıpkı ilk sezonki koridor dövüşü gibi. Fakat bir şeyler eksikti bu sahnede. Daredevil çatıda dayak yedi, saatlerce bağlı kaldı, beyin sarsıntısı geçirdi etti. Bu kadar rahat şekilde bütün çeteyi dövmesini beklemiyordum. Daredevil'ı Daredevil yapan özelliği gerçekçiliğiydi. Dizi bunu her geçen bölüm kaybediyor. Bir iki arkadaşım dövüş sahnelerinde komik kaçan hareketler olduğunu söyledi, ben görmedim/dikkat etmedim izlerken. Ama gözüme çarpan çok fazla negatif hareket vardı. Yanlış anlamayın, hayvan gibi eğlendim o sahnede ama Daredevil'ın bizlere yansıttığı havasından oldukça uzaktı.


[review] [content title="1FilmDizi.Blogspot.Com.Tr" label="Toplam Puan"] Sezon girişinde beklenmeyecek kadar dolu bir bölüm izledik. Her ne kadar bazı mantık hataları (tek başına 30 kişi öldüren adamı ellerinde sopayla dövmeye gitmek gibi) olsa da Punisher ve Daredevil arasındaki fikir ayrılığını harika yansıttı. +Çatı sahnesi +Foggy'nin hastanedeki şovu +Punisher -Claire'in söylenmeleri[/content] [item value="9"]Seneryo[/item] [item value="9"]Görsel Efektler[/item] [item value="10"]Ses[/item] [item value="9"]Oyuncu Puanları[/item] [/review]

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.