Header Ads

DC'S LEGENDS OF TOMORROW: 1. SEZON 8. BÖLÜM İNCELEME

DC's Legends Of Tomorrow 

DC'S LEGENDS OF TOMORROW: NIGHT OF THE HAWK İNCELEMESİ


Uyarı: Bu incelemede spoiler yer almaktadır.



Legends of Tomorrow çok enteresan dizi. Vandal Savage olmadığı zaman eksikliği hissediliyor ama konuya dahil olduğunda bir türlü istenilen şekilde yansıtılamıyor.

Aslında bu sorun diziyi izleyen kitleden kaynaklanıyor. Çok farklı iki uç kitleye hitap etmeleri gerek ve iki tarafı da bölüm boyunca memnun edebilmeleri çok zor. Bugün Vandal Savage ile olan mücadeleye kadar iyi başardılar ama sonunda yine hayal kırıklığına uğrattılar. O kısmı yazının sonuna bırakıyorum çünkü söyleyeceğim çok şey var.


11.22.63 dizisi ile benim de dahil olduğum bir grup insanlarda 50'li ve 60'lı yılların Amerikası'na ilgi arttı. Bu bölümün de 1958 yılında geçmesi o ilginin kaymağını yemesine sebep verdi. Irkçılık, cinsel ayrımcılık gibi şu sıralar hakkında konuşması oldukça zor olan hassas konulara yüzeysel de olsa değindiler. Açıkçası diziyi izlerken "ne güzel ya 50'li yıllar herkes şirin şirin giyiniyor, tertemiz sokaklar evler tam yaşamalık ortam" diye düşünürken aynı şeyi Profesör Stein'ın söylemesi ve Jax'in "beyazsan evet" demesi beni üzdü. Biraz daha derinlere girmelerini isterdim ırkçılığın ama dediğim gibi, konu oldukça hassas ve CW bu tarz şeylerden kaçınan bir kanal.

1958 yılının havası çok güzel verilmiş. Çok büyük set kurmamışlar ama arabalar, iç mekanlar ve kıyafetler o dönemi başarıyla yansıtmış. Görsel olarak bir farklılık, özellikle yaratıkların olduğu sahnelerde, dikkatinizi çekti mi diğer bölümlere göre? Sebebini hemen açıklayayım, bu bölümü yöneten kişi efsanevi Gremlinfilmlerinin yönetmeni Joe Dante! Usta birinin elinden çıktığı izlerken anlaşılıyor. Özellikle bölümün renk tonları, iç mekanlardaki ışık kullanımı hikayeye derinlik katmış.

Keşke Star City'ye gittiğimiz 2046 bölümünde de böyle bir şey görebilseydik. Muhtemelen sezonun en önemli bölümlerinden biriydi ve gerçekten başaramadılar bize aktarmayı. Bu bölüme gösterilen özenin yarısını 2046'ya gösterselerdi efsanevi bir bölüm olurdu. Legends of Tomorrow'un kardeş dizilerine göre en büyük olayı eğlenceli hikaye anlatımı. Aksiyonu da başarılı şekilde veriyorlar ama ben izlerken en çok hikayeden zevk alıyorum. Karşılıklı diyaloglar, farklı zaman dilimlerini görmek hoşuma gidiyor. Dizinin dili de oldukça eğlenceli. Mesela bu bölümde Profesör Stein'a sürekli "İngilizce konuş" demeleri güzel olmuş. Oldukça eleştirdim Stein'ın en basit şeyi bile 3 cümlede söylemesini, çok konuşmasını. Jax de dile getirdi bugün onu ve Stein'ın verdiği tepki muazzamdı. Diziyi güzel kılan, özel yapan etmenler bunlar.


Ekibin görev dağılımı eğlenceli olsa da tutarsızdı bence. Yukarıda dediğim gibi ırkçılığın aşırı yoğun olduğu bir dönemde siyahi birini gidip liseli kız ile tanışıp konuşmaya göndermek büyük riskti. Jax çok cool ve karizmatik tavırlar sergilemesiydi büyük bir hüsran olabilirdi. Aynı şekilde Ray ve Kendra'yı evli çift olarak kasabaya yerleştirmek de riskliydi. Beyaz ve siyahi iki insanın evlenmesi o zamanların en büyük tabusu. Geçen haftalarda Ray Palmer ve Kendra'nın zorlama ilişkisini oldukça eleştirmiştim. Bu hafta ise oldukça doğal geldiler bana. Hatta şirin bile diyebilirim. Ama bir yere kadar dayanabildim. Kendra inatla saçmalıyor ve ekipteki herkes saçmalamasına izin veriyor. "Vandal onu tanımadığımı anlamadı" dedi, inandılar ona göre plan yaptılar. Yahu bu adam 4000 yıldır peşinde, hepinizden daha zeki. Bugüne kadar hep yanlış kararlar alan birine güvenip nasıl plan yaparsınız? Hadi onu da geçtim niye onu tek başına gönderirsiniz? Bu kadar kolay mı Vandal'ı yenmek? Çok bekledim Atomçantadan çıksın müdahale etsin diye ama olmadı.

Vandal Savage size de farklı geldi m bugün? Sanki kilo vermiş, küçülmüş gibiydi. Ya da ben geçen hafta çok fazla Young Justice izlediğim için oradaki tipine alıştım. Bu arada izliyorsunuz değil mi Young Justice Netfix'ten? Çok önemli bak, güveniyorum sizlere. Neyse Vandal'a dönelim.

Bu adamı niye düzgün plan yaparak durduramıyorlar? Hançer kayıpken yaptıkları planlar çok mantıklı. Aynı zeka seviyesini hançer ortaya çıktığında niye gösteremiyorlar? Toplanın hepiniz sıkıştırın bitirin. En basiti Captain Cold'un silahını tekrar eski gücüne getirin Savage'ı dondursun Kendra da öldürsün değil mi? Çok net anlıyorum niye böyle planlar yapmadıklarını, dizinin devam etmesi gerekiyor bir şekilde. O zaman geriye kalan en mantıklı olay hançerin bizimkilerin eline geçmemesi. Yazının girişinde bahsettiğim izleyici kitlesi mevzusu burada devreye giriyor. Benim gibi düşünenler ile bu konuyu kafasına hiç takmayanlar dizinin hedef kitlesinin sınırlarını belirliyor. Büyük ihtimalle biz azınlığız. Zaten Tumblr'da falan dizi hakkında yorumlara bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.


Gelelim bu bölümde beni en sinirlendiren olaya, Heat Wave'in ortadan kaybolmasına. Jax hariç kimse dile getirmedi ne olduğunu. Orada kullandığı "iced" kelimesi olanı biteni karanlıkta tutmak için güzel bir tercih. İngilizce'de "iced" hem dondurmak anlamına geliyor hem de birini öldürmek. Acaba hangisini yaptı? Ya da yaptı mı? Rory ile olan son konuşmalarında hangi zaman diliminde olduğunu bilmiyorduk. Acaba 2016'ya gidip orada mı bıraktı Captain Cold? Ne olursa olsun Heat Wave'i ve onun olaylara olan harika yorumlarını daha şimdiden özledim.



[review] [content title="1FilmDizi.Blogspot.Com.Tr" label="Toplam Puan"] Final sahnesine kadar harika giden bir bölümdü. Ne yazık ki gene seyirciyi aptal yerine koyup dünyanın en saçma planı ile Savage'ı durdurmaya kalktılar. Savage sahnelerine biraz daha özen göstermeleri gerekiyor. [/content] [item value="5"]Seneryo[/item] [item value="8"]Görsel Efektler[/item] [item value="7"]Ses[/item] [item value="7"]Oyuncu Puanları[/item] [item value="6"]Site Puanı[/item] [/review]

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.